مولتي ميلياردر هاي عرصه تكنولوژي

بهترين هاي دنياي تكنولوژي – ميلياردرهاي دنياي تكنولوژي – تكنولوژي روز كامپيوتر

مولتي ميلياردر هاي عرصه تكنولوژي

ميلياردري هاي تكنولوژي

مولتي ميلياردر هاي عرصه تكنولوژي

اينجا نگاهي ميكنيم به فهرستي از ۱۰ ثروتمند بزرگ جهان در حوزه تكنولوژي براي سال ۲۰۱۵ :

۱) بيل گيتس
دارايي خالص وي براي با ۷۹٫۲ ميليارد دلار است. وي ثروتمند ترين فرد حال حاضر بر روي كره زمين است. عنواني كه طي ۱۶ سال همواره از آن وي بوده. گيتس مدتي است خود را كاملا وقف اقدامات بشر دوستانه در بنياد بيل و مليندا گيتس كرده است كه از جمله اين اقدامات بايد به بهبود وضعيت بهداشت جهاني، آموزش و پرورش و تغذيه در قاره آفريقا اشاره كرد:

۲) لاري اليسون
دارايي خالص وي برابر با ۵۴٫۳ ميليارد دلار است. وي يكي از معدود افرادي است كه در سيليكون والي به سرعت رشد كرد. فردي كه از طبقه متوسط در شيكاگو بالا آمد و اكنون يك ميلياردر است. وي بنيانگذار Oracle است:

۳) جف بزوس
دارايي خالص وي برابر با ۳۴٫۸ ميليارد دلار است. مدير عامل آمازون، سال ۲۰۱۵ را قدرتمند آغاز كرده است و اين شركت قرار است حركتي سريع را در صنعت سينما و سريال آغاز كند. آمازون به تدريج كسب و كار خود را گسترده كرده است و بزوس ۱۸ درصد سهام اين شركت را در اختيار دارد:

۴) مارك زاكربرگ
دارايي خالص وي برابر با ۳۳٫۴ ميليارد دلار است. بنيانگذار فيسبوك همچنان در حال توسعه اين شبكه اجتماعي است هرچند تعداد مخاطبان آن تا حدي تنزل كرده است. اين شبكه در حدود ۱٫۴ ميليارد مخاطب دارد و روزانه ۳ ميليون فيلم و ويدئو بر روي اين شبكه اجتماعي ديده ميشود. اينها بعلاوه ۳۰۰ ميليون كاربر اينستاگرام است در كنار ۷۰۰ ميليون كاربر واتس اپ:

۵) لاري پيج
دارايي خالص وي برابر با ۲۹٫۷ ميليارد دلار است. مدير عامل گوگل يكي از تاثير گذار ترين شركت هاي حوزه تكنولوژي را در دنيا مديريت ميكند. صرف نظر از تسلط در حوزه جستجوي آنلاين بايد مجموعه ميليون ها دستگاه اندرويد را مد نظر قرار داد كه تقريبا معادل يك دستگاه براي هفت نفر است. در سال ۲۰۱۴ بنياد خانوادگي وي ۱۵ ميليون دلار براي مبارزه با بيماري ابولا وقف كرد:

۶) سرگي برين
در آمد خالص وي برابر با ۲۹٫۲ ميليارد دلار است. وي نيز كه از ديگر بنيانگذاران گوگل است در حال حاضر Google X را مديريت و رهبري ميكند كه بخش فوق سري گوگل براي انجام پروژه هاي تحقيقاتي جديد در حوزه تكنولوژي است. وي به همراه پيج در سال ۱۹۹۸ بنيان گذاشت. شركتي كه اكنون در حدود ۴۰ هزار كارمند دارد:

۷) جك ما
دارايي خالص وي برابر با ۲۲٫۷ ميليارد دلار است. بنيانگذار Alibaba كه پيش از آن تنها يك معلم ساده بود، اكنون يكي از ثروتمند ترين افراد دنيا است كه از كشور چين برخاسته. البته دايره فعاليت ها وي تنها به حوزه تكنولوژي مربوط نميشود بلكه از تيم هاي ورزشي تا صنعت فيلم را نيز در بر ميگيرد:

۸) استيو بالمر
دارايي خالص وي برابر با ۲۱٫۵ ميليارد دلار است. وي در سال ۲۰۱۴ از مدير عاملي مايكروسافت بازنشسته شد و اكنون مالك باشگاه Los Angeles Clipper است. بعد از آنكه بيل گيتس اقدام به فروش سهام خود در مايكروسافت براي تقويت بنياد خود كرد، وي به عنوان بزرگترين سهام دار اين شركت جاي بيل گيتس را گرفت:

۹) لورن پاول جابز
دارايي خالص وي برابر با ۱۹٫۵ ميليارد دلار است. بعد از مرگ همسرش استيو جابز اكنون وي بيشترين شهرت خود را در حوزه سياست و تاثير گذاري اجتماعي دارد. وي بنيانگذار انجمن Emerson است كه فعاليت اين انجمن در حوزه تشويق صاحبان صنايع و كار آفرينان به اصلاحات اجتماعي است. از جمله فعاليت هاي اين انجمن كمك به دانشجويان و دانش آموزان كم بضاعت است:

۱۰) مايكل دل
دارايي خالص وي برابر با ۱۹٫۲ ميليارد دلار است. صاحب شركت معروف Dell اذعان دارد كه اين شركت بسيار سريع تر از رقباي خود از جمله IBM و Oracle در حال توسعه و ترقي است. وي شركت خود را در سال ۱۹۸۴ و در حالي كه تنها ۱۹ سال سن داشت در تگزاس بنيان گذاشت:

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.