تكنولوژي روز كامپيوتر

بهترين هاي دنياي تكنولوژي – ميلياردرهاي دنياي تكنولوژي – تكنولوژي روز كامپيوتر

تكنولوژي روز كامپيوتر

تكنولوژي كامپيوتر

به نظر مي‌رسد دستگاه‌هاي كامپيوتري شامل انواع لپ‌تاپ، تبلت، كاميپوترهاي بدون كيس و سيستم‌هاي مخصوص بازي همچنان كاربران زيادي دارد. از همين رو كمپاني‌هاي توليدكننده از هر فرصتي استفاده مي‌كنند تا از جديدترين محصولات خود رونمايي كنند. در ادامه با معرفي بهترين دستگاه‌هاي كامپيوتري از CES 2016 همراه باشيد.
لپ‌تاپ

لپ‌تاپ‌ها بخش مهمي از محصولات معرفي شده در CES 2016 را به خود اختصاص داده بودند كه از مهمترين مشخصات آنها مي‌توان به وزن كم، پردازنده‌هاي نسل ششم اينتل، پورت يو‌اس‌بي نوع سي و نمايشگرهاي كوچكتر از ۱۴ اينچ اشاره كرد.
نوت‌بوك ۹ سامسونگ

۱c891d91c5265f4dbb782c4dc22e573d xl 9161c

سامسونگ با معرفي اولترابوك‌هاي جديد سري ۹ خود در دو سايز ۱۵ و ۱۳.۳ اينچ براي ساير توليد كننده‌ها عرض اندام كرد. تمركز سامسونگ در توليد اولترابوك‌هاي جديد خود، وزن پايين و قدرت پردازشي بالا بوده است. طبق اعلام سامسونگ مدل ۱۳.۳ اينچي وزني برابر با ۸۴۰ گرم داشته و وزن نمونه‌ي ۱۵ اينچي ۱.۳ كيلوگرم است. سامسونگ براي كاهش وزن لپ‌تاپ‌هاي خود از آلياژ منيزيم بهره برده است. اين غول كره‌اي براي افزايش بازدهي جديد‌ترين لپ‌تاپ‌هاي خود چيزي كم نگذاشته و از نسل ششم پردازنده‌هاي Core i7 و Core i5 بهره برده است. هر دو اولترابوك جديد سامسونگ از نمايشگر‌هايي با رزولوشن ۱۰۸۰p بهره مي‌برند و كاربرد تكنولوژي PLS باعث افزايش زاويه‌ي ديد آنها خواهد شد. اين تكنولوژي عملكرد مشابهي با IPS‌ داشته و حتي در زمينه‌ي نمايشگر‌هايي با روكش براق، برتري‌هاي محسوسي نسبت به تكنولوژي رقيب خود دارد.
ال‌جي گرم (Gram)

۸a88c1cec9358d47ff4cfa22304a1222 xl 1 18dbe

ال‌جي لپ‌تاپ ۱۵ اينچي به وزن تنها ۹۸۰ گرم را در نمايشگاه ۲۰۱۶ CES معرفي كرد. لپ‌تاپ ۱۵.۶ اينچي ال‌جي داراي صفحه ‌نمايش از نوع IPS با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پيكسلي است و در دو نسخه‌ي داراي پردازنده‌‌هاي نسل ششم Core i5 و Core i7 اينتل عرضه مي‌شود. ضخامت اين لپ‌تاپ تنها ۱.۵ سانتي متر بوده و ال‌جي براي اين لپ‌تاپ وعده‌ي ۷ ساعت شارژدهي باتري نيز داده است.
لتيتيود ۷۰۰۰ دل

۶۱۳۱۱۸۰۵c9f8dc043c3684a525dce4ee xl b8f65

لين لپ‌تاپ به نسل ششم پردازنده‌هاي اينتل به همراه ۸ گيگابايت حافظه‌ي رم مجهز شده است. پردازنده‌ي اصلي از سري Core M است و پردازنده‌ي گرافيكي نيز Intel HD 515 است. اين لپ‌تاپ با حافظه‌ي SSD در ظرفيت‌هاي متنوع تا ۵۱۲ گيگابايت عرضه مي‌ود. لپ‌تاپ Latitude 7000 تنها ۱.۲۵ كيلوگرم وزن و ۱۸ ميلي‌متر ضخامت دارد. اين لپ‌تاپ همچنين در سايز ۱۴ و ۱۳ اينچ نيز عرضه مي‌شود تا كاربر بتواند به ميل خود يكي از اين مدل‌ها را انتخاب كند. امكان تهيه اين لپ‌تاپ با صفحه‌نمايش مجهز به رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ يا ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ پيكسل نيز وجود دارد.
Spectre X360 اچ‌پي

۳c90943f11f0f98d38f1a34140455a1c xl bbc2b

اين لپ‌تاپ‌ها به نسل ششم پردازنده‌هاي اينتل مجهز شده و كاربر مي‌تواند به ميل خود، پردازنده‌ي Core i5 يا Core i7 را انتخاب كند. لپ‌تاپ تبديل‌شدني اچ‌پي علاوه بر قابليت‌هاي جذابي مانند چرخش ۳۶۰ درجه‌ي نمايشگر، به سخت‌افزار قدرتمندي مجهز شده است. اين محصول به صفحه‌نمايش ۱۳.۳ اينچ مجهز شده، اما اچ‌پي نسخه‌ي ۱۵.۶ اينچي آن را نيز توليد كرده است.
Yoga 900S لنوو

e811b6ab9cf361fb05cb6f42a93fc0c2 xl 12c9c

لنوو نوت‌بوك دومنظوره‌اي با نام يوگاه ۹۰۰S را در جريان CES 2016 معرفي كرد. اين دستگاه بسيار باريك و كم وزن بوده و با توجه به جنس فيبركربني آن به راحتي مي‌توان آن را در يك دست نگه داشت. يوگا ۹۰۰ اس شباهت زيادي به يوگا ۹۰۰ دارد و لولاي آن بسيار شبيه به نسل قبلي است و مي‌توان آن را ۳۶۰ درجه چرخاند. اين نوت‌بوك ۹۹۸ گرم وزن و ۱.۲۷ سانتي‌متر ضخامت دارد كه وزني مشابه مك‌بوك جديد اپل است. از لحاظ سخت‌افزاري نيز يوگا ۹۰۰ اس داراي پردازنده‌ي كور ام ۷، تا ۸ گيگابايت رم و تا ۵۱۲ گيگابايت حافظه‌ي SSD است. اين نوت‌بوك همچنين داراي يك پورت يو‌اس‌بي ۳.۰، يك پورت يو‌اس‌بي نوع سي و جك هدفون است. لنوو مدعي است يوگا ۹۰۰ اس تا ۱۰.۵ ساعت پخش مداوم ويديو را نيز پشتيباني مي‌كند.
Ideapad 700 لنوو

ideapad 700 17 inch in black keyboard 0fc81 d37fb

هر دو نسخه از لپ‌تاپ‌ها داراي صفحه نمايش با رزولوشن فول اچ‌دي بوده و مجهز به پردازنده‌ي نسل ششم Core i7 SV شده‌اند. همچنين در صورت نياز از حافظه‌ي رم ۱۶ گيگابايتي نيز مي‌توان بهره برد و به علاوه از بين نسخه‌هاي داراي يك ترابايت حافظه‌ي HDD يا SSHD نيز مي‌توان به فراخور استفاده يكي را انتخاب كرد. از لحاظ پردازنده‌ي گرافيكي نيز نسخه‌ي ۱۵ اينچي به پردازنده GTX X950M با ۴ گيگابايت رم و نسخه‌ي ۱۷ اينچي نيز به پردازنده‌ي گرافيكي GTX X940M با ۴ گيگابايت حافظه مجهز شده‌اند.
ThinkPad X1 Yoga لنوو

۹efa96acc01b3d2994f8eb5edb59c0d3 xl 40e92

بزرگ‌ترين توليدكننده‌ي PC در دنيا يك محصول جديد به نام Thinkpad X1 Yoga را به خانواده‌ي يوگا اضافه كرده كه اين بار به نمايشگر OLED مجهز شده است. اين اولين بار است كه لنوو در لپ‌تاپ خود از نمايشگر OLED استفاده كرده است. لپ‌تاپ ايكس وان لنوو به نسل جديد پردازنده‌هاي اينتل (SkyLake-U) مجهز شده است و كاربر مي‌تواند به ميل خود از سري Core i5 يا Core i7 پردازنده‌ي مورد نظر خود را انتخاب كند. اين محصول همچنين با حافظه‌هاي مختلف رم تا ۱۶ گيگابايت ارائه مي‌شود و داراي ۱ ترابايت حافظه‌ي SSD از نوع NVMe از طريق اتصالِ PCIe است. لپ‌تاپ جديد لنوو داراي سه درگاه USB 3.0، يك OneLine+، يك اترنت، يك mDp، يك HDMI و يك MicroSD است. همچنين كاربر مي‌تواند به ميل خود نسخه‌اي را تهيه كند كه سيم‌كارت ۴G LTE مي‌خورد. در اين نسخه از مودم Snapdragon X7 LTE استفاده شده است.
اولترابوك گيمينگ Stealth Blade
۹۲e916db4d9697e2c8194f71cbc2cbae xl e8697

ريزر هم‌زمان با برگزاري CES 2016 عضو جديدي از سري فوق را به نام Blade Stealth معرفي كرده كه يك «اولترابوك» گيمينگ محسوب مي‌شود. اين محصول كه قيمت آن از ۹۹۹ دلار آغاز مي‌شود، مي‌تواند با متصل شدن به يك وسيله‌ي جانبي مخصوص به نام Core، كارت‌هاي گرافيك اكسترنال را به كار بگيرد و به اين شكل عملاً در حد و اندازه‌ي يك پي‌سيِ گيمينگ ظاهر شود. ساخته‌ي جديد ريزر تنها ۱۳ ميلي‌متر ضخامت دارد و وزن آن هم از ۱.۳ كيلوگرم فراتر نمي‌رود. در اين ميان، مدل پايه‌ي Blade Stealth به صفحه‌نمايشي لمسي از نوع IGZO با اندازه‌ي ۱۲.۵ اينچ و رزولوشن QuadHD (معادل ۲۵۶۰ در ۱۴۴۰ پيكسل) مجهز شده كه اين رزولوشن در مدل ۱۵۹۹ دلاري به ۴K (يا ۳۸۴۰ در ۲۱۶۰ پيكسل) تبديل شده است. صفحه‌كليد اين محصول داراي نورپردازي كروما (Chroma) است؛ همان قابليتي كه در تعدادي از لوازم جانبي ريزر ديده مي‌شود و امكان انتخاب نور پس‌زمينه را از ميان ۱۶.۸ ميليون رنگ مختلف فراهم مي‌كند. پردازنده‌ي دو-هسته‌اي Intel Core i7-6500U، واحد گرافيكي Intel HD 520، هشت گيگابايت رم و ۱۲۸ گيگابايت SSD هم مشخصات داخلي ارزان‌ترين مدل اولترابوك را تشكيل مي‌دهند.
كامپيوتر بدون كيس يا All-in-One

با اينكه فراگير شدن استفاده از گوشي‌هاي هوشمند و لپ‌تاپ‌ها باعث شده ميزان اقبال نسبت به دستگاه‌هاي كامپيوتري نسبت به گذشته كاهش پيدا كند، ولي همچنان كمپاني‌هاي مختلف با ارائه‌ي محصولات جذاب، قدرتمند و به روز، كاربران زيادي را به سمت خود جذب مي‌كنند. ارائه‌ي امكانات جديد و منحصر به فرد سبب شده همچنان با دستگاه‌هاي جذابي روبرو باشيم.
كامپيوتر بدون كيس Gaming 27XT All-in-one

۳۸a7b9ba69d7ed98b2b85ef5a34f2392 xl bd542

اين كامپيوتر كه با نام Gaming 27XT All-in-one عرضه خواهد شد،‌ در نگاه اول شبيه به كامپيوتر‌هاي all-in-one و ۲۷ اينچي پيشين اين كمپاني است. با اين حال MSI در ايده‌اي خلاقانه، يك محفظه مخصوص براي كارت گرافيكي در قسمت پشتي مانيتور اين رايانه تعبيه كرده كه امكان تعويض و ارتقاي راحت كارت‌گرافيكي آن را فراهم مي‌كند.
كامپيوتر ThinkCentre X1

b5f1f0eb78101cb98c49cb6fafb97b12 xl db9bc

لنوو در جريان كنفرانس خود در نمايشگاه CES 2016 كامپيوتر بدون كيسي با نام ThinkCentre X1 را با ضخامت تنها ۱۱ ميلي‌متر معرفي كرد. اين كامپيوتر با وجود ضخامت كم توانسته آزمايش‌هاي مقاومت ارتش آمريكا را نيز با موفقيت پشت سر بگذارد. كامپيوتر ThinkCentre X1 داراي بدنه‌ي آلومينيومي، صفحه نمايش ۲۳.۸ اينچ با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پيكسل، پردازنده Core i7 vPro (گران قيمت‌ترين نسخه)، پردازنده‌ي گرافيكي Intel HD Graphics 520، حافظه داخلي ۵۱۲ گيگابايت اس‌اس‌دي يا ۱ ترابايت و ۱۶ گيگابايت رم DDR4 مجهز شده است.

تبلت

بر خلاف تصور، ظاهرا قرار نيست تبلت‌ها به اين زودي از دور خارج شوند. با اينكه كاربران زيادي ترجيح مي‌دهند به جاي استفاده از تبلت و لپ‌تاپ سراغ فبلت‌ها بروند، ولي تبلت‌ها با توجه به ماهيت خود و بهره‌گيري از نمايشگر بزرگ، همچنان به حيات خود ادامه مي‌دهند. گواه اين ادعا را مي‌توان تبلت‌هاي معرفي شده در CES 2016‌ دانست. در ادامه با معرفي بهترين تبلت‌هاي نمايشگاه CES 2016 همراه باشيد.
تبلت ماژولار ThinkPad X1 لنوو

۵۵b210d34383d196f32f7f96232adc3d xl 53723

لنوو تبلت جديد خود با نام تينك‌پد ايكس ۱ را در نمايشگاه CES 2016 رونمايي كرد. اين تبلت دومنظوره، داراي پردازنده‌ي كور ام اينتل بوده و در نسخه‌هاي مختلف تا ۱۶ گيگابايت رم و يك ترابايت حافظه‌ي داخلي روانه‌ي بازار خواهد شد. صفحه نمايش اين تبلت داراي رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ بوده و نسبت طول به عرض آن ۳ به ۲ است. اصلي‌ترين نوآوري ايكس ۱ حالت ماژولار بودن آن است. براي مثال ماژول خلاقيت به شما اجازه مي‌دهد علاوه بر بالا بردن شارژدهي باتري تا ۵ ساعت، يك پورت HDMI و يك پورت يو‌اس‌بي ۳.۰ داشته باشيد. ماژول دوم، ماژول ارائه نام دارد كه داراي يك پروژكتور كوچك و پورت HDMI است. ماژول آخر، ماژول عكاسي سه بعدي است كه داراي دوربين سه بعدي RealSense اينتل است. از اين ماژول براي اسكن كردن اشيا درون يك نرم‌افزار مي‌توان بهره برد.
تب پرو اس سامسونگ

۷۸۲۸۰۰c2b9ce8e49bfa28c77169909d4 xl 25700

سامسونگ گلكسي تب پرو اس را كه شباهت زيادي به سرفيس پرو دارد در نمايشگاه CES معرفي كرد كه با اتصال آن به داك صفحه كليد مي‌توان آن را به يك لپ‌تاپ نيز تبديل كرد. اما اين لپ‌تاپ تفاوت‌هاي با سرفيس پرو نيز دارد و مهم‌ترين وجه تمايز نيز استفاده از صفحه نمايش امولد در آن است. اين صفحه نمايش ۱۲ اينچي داراي رزولوشن ۲۱۶۰ در ۱۴۴۰ پيكسلي نيز هست. تفاوت دوم در پردازنده‌ي مورد استفاده است. تب پرو اس داراي پردازنده‌ي دو هسته‌اي با فركانس كاري ۲.۲ گيگاهرتز از نوع كور ام اينتل است كه هم بازده بهتري داشته و هم باعث مي‌شود تا تبلت نيازي به فن نداشته باشد. سامسونگ از روش جديدي براي لاگين كردم به ويندوز نيز در اين تبلت بهره مي‌برد. در اين حالت لازم است تنها گوشي گلكسي خود را به كاور صفحه كليد نزديك كرده، با حسگر اثر انگشت گوشي قفل آن را باز كنيد تا وارد ويندوز تبلت خود نيز بشويد.
تبلت TOUGHPAD FZ-Q1

۷۴۴e615b00d9f6e778a3168fedf9e38c xl c6dc2

پاناسونيك ژاپني در جريان نمايشگاه CES 2016 از جديدترين تبلت تجاري صنعتي خود به نام تاف‌پد FZ-Q1 رونمايي كرد كه مي‌تواند در سخت‌ترين شرايط كار كند. بدنه‌ي FZ-Q1 پاناسونيك از آلياژ منيزيم ساخته شده و پوسته‌ي آن امكان جذب هر گونه شوك را دارد. اين دستگاه ضد آب و ضد گرد و غبار بوده و نسبت به پرتاب شدن از ارتفاع مقاومت خوبي دارد. مدل قوي‌تر از پردازنده‌ي Core i5 4302Y اينتل، رم ۸ گيگابايتي و ۱۲۸ يا ۲۵۶ گيگابايت حافظه‌ي خشك بهره مي‌‌برد. نكته‌ي قابل توجه درباره‌ي تبلت پاناسونيك استفاده از ويندوز ۸.۱ و قيمت هزار دلاري براي مدل ارزان‌تر و قيمت هزار و ۷۰۰ دلاري براي مدل قوي‌تر است.
ديناپد توشيبا

۷۸۶ced4a7c85013e730be7f2e6722d8a xl 90990

اين محصول از وجود يك صفحه‌ي نمايش ۱۲ اينچي در كنار داك كيبورد بهره مي‌برد كه در ظاهر شباهت زيادي به سرفيس بوك مايكروسافت دارد. از جمله‌ي ويژگي‌هاي دايناپد توشيبا مي‌توان به قلم استايلوس آن اشاره كرد. استايلوس مورد استفاده توسط توشيبا متعلق به Wacom بوده و قادر است تا ۲۰۴۸ سطح از فشار را شناسايي كند. در كنار پشتيباني از اپليكيشن‌هايي نظير آفيس مايكروسافت و مرورگر اج ويندوز ۱۰، اين قلم با مجموعه‌ي نرم‌افزاري تجاري خود توشيبا نيز همخواني كامل دارد. توشيبا مدعي است كه تركيب اين قلم با شبكه‌ي فلزي سنسور‌هاي تعبيه شده روي نمايشگر لمسي، حسي شبيه به نوشتن روي كاغذ را در كاربران القاء مي‌كند. نمايشگر اين تبلت از نوع IPS بوده و رزولوشن آن ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ است. پردازنده‌ي اين تبلت از ميان سري اتم اينتل با فركانس ۱.۴۴ گيگاهرتزي انتخاب شده و حافظه‌ي رم آن نيز ۴ گيگابايت است. يقينا نبايد انتظار داشت عملكرد اين محصول با سرفيس پرو ۴ مايكروسافت برابري كند. بدون اتصال كيبورد، دايناپد تنها ۵۶۹ گرم وزن داشته و ضخامت آن ميز ۶.۶ ميلي‌متر است.
مدياپد M2 هواوي

be5c9ccb6432fa29cd02af2aa5dd3418 xl bad60

از جمله‌ي مشخصات فني اين تبلت بايد به نمايشگر ۱۰ اينچي با رزولوشن ۱۹۲۰ در ۱۲۰۰، تراشه‌ي هشت هسته‌اي Kirin 930 با فركانس ۲ گيگاهرتز و حافظه‌ي دو يا سه گيگابايتي بر حسب مدل اشاره كرد. بنابر اطلاعات ارائه شده نسخه‌ي مجهز به حافظه‌ي داخلي ۱۶ گيگابايتي داراي ۲ گيگابايت حافظه ي رم و نسخه ي ۶۴ گيگابايتي داراي ۳ گيگابايت حافظه‌ي رم است. هواوي از يك دوربين ۱۳ مگاپيكسلي در پشت و ۵ مگاپيكسلي در جلوي اين گوشي هوشمند بهره گرفته است. هواوي اندرويد ۵.۱ را با رابط كاربري EMUI 3.1 روي اين تبلت قرار داده است

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.